Výměna filtrů automobilu
Rezervace: Nutná
- Otevírací doba:
- Po-Pá: 08:00 – 16:00 hod
- So-Ne: Zavřeno
- +420 604 678 099 (Po-Pá: 08:00 – 16:00 hod)
Výměna filtrů je jeden z nejzákladnějších úkonů při údržbě vozidla. I přesto má ale obrovský vliv na životnost i funkčnost auta. Všechny životně důležité funkce motoru totiž používají filtry, které brání nečistotám před vstupem do systému. V autě tedy máme vzduchový filtr, olejový filtr, palivový filtr a také filtr kabinový, který má pozitivní vliv na naše zdraví.
Olejový filtr
Výměna motorového oleje se provádí každých 10 000 až 15 000 kilometrů. Intervaly se mohou lišit, tudíž si pozorně přečtěte příručku k vozidlu. Ve většině případů to znamená výměnu jednou za rok, s čímž se váže i výměna olejového filtru, Ten tedy měníme vždy souběžně s olejem. V opačném případě filtr plný nečistot začne znehodnocovat nový čerstvý olej a už po 3 000 kilometrech bude připraven na výměnu. Prodlužováním výměny oleje a olejového filtru nic nezískáte a akorát se zkracuje životnost motoru.
Palivový filtr
Benzínové motory obvykle mají velice dlouhé intervaly výměny. Někde kolem 5 až 6 let a některé automobilky tvrdí, že filtr nemusí být po celý život auta měněn. Tomu ale raději nevěřte, protože nikdy nevíte, co vlastně na pumpách tankujete. Nový filtr má lepší průchodnost a čerpadlo se méně namáhá.
To u dieselových motorů je situace úplně jiná. Zde by měla výměna proběhnout alespoň jednou za dva roky nebo po 60 000 kilometrech. Dřívější výměna samozřejmě nic nezkazí. Na stav filtru má obrovský vliv kvalita tankované nafty, která ho dokáže svými nečistotami nepěkně ucpat. Auto potom špatně jede, výkon jde dolů a někdy nejde ani nastartovat. Nový filtr do auta dávejte ideálně na podzim, aby se předešlo parafínování nafty.
Vzduchový filtr
Aby motor čistě jel, tak musí polykat čistý vzduch. Stav vzduchového filtru má u vozidel s turbodmychadlem obrovský vliv na spotřebu i životnost samotného turba. Pokud si totiž nemůže bez problémů natáhnout čistý vzduch, tak vzniká podtlak a vzduch může být natáhnut skulinou mezi hadicemi. Neprojde tedy filtrem a nečistoty mohou poškodit turbo i motor. U atmosférických motorů je interval možné trošku prodloužit, ale těch pár stovek jednou ročně dokáže pro motor udělat velký rozdíl.
Kabinový filtr
Jeho čistota neovlivňuje přímo motor, ale to neznamená, že byste na něj měli opomenout. Zanesený pylový filtr znamená orosené sklo, rýmu, podrážděné oči i dráždivý kašel. Jednou ročně ho tedy vyměňte a alergikům navíc pomůže při jízdě autem během pylové sezóny.